Тема. Міфологічний жанр
Мета: продовжуємо знайомство про жанрове
розмаїття образотворчого мистецтва, знайомитися з понятям міфологічного
жанру у живописі, вчитися сприймати та
розуміти живописні твори міфологічного жанру;
Матеріали
та інструменти (для учнів): папір,
ножиці, кольорові олівці, фломастери
ХІД УРОКУ
Протягогом цього
навчального року ми знайомилися із жанровим розмаїттям образотворчого
мистецтва. Ось і сьогодні продовжимо
своє знайомство із жанрами. Для цього давайте пригадаємо..
-
Що
таке жанр?
-
Які
жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?
-
Зображення
тем і сюжетів із повсякденного особистого і суспільного життя людини називають
жанром…. (побутовий)
-
Зображення
птахів, тварин, комах передає жанр...(анімалістичний);
-
Зображення
природи або певної місцевості називають...( пейзаж);
-
Художній твір, в кому зображується людина або група
людей визначає жанр...(портрет);
-
Художній
твір, в якому зображуються речі, що оточують людину називають...(натюрморт)
А от що зображує ще один із
жанрів образотворчого мстецтва ми дізнаємося сьогодні на уроці.
І в цьому допоможуть ваші знання
зі світової літератури. Жанр, з яким ми
познайомимося, зародився ще в сиву
давнину. Усі уявлення про світ, природні явища, богів з часом перетворилися на
легенди, казки та міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів
існує безліч.
- А що таке міф?
(відповідь: Міф з
грецької – казка, переказ, оповідання, що описує навколишній світ та події за
участю богів, демонів, героїв.)
Твори мистецтва, присвячені таким сюжетам називають
міфологічними.
Міфологічний жанр ми можемо зустріти у різних видах
образотворчого мистецтва. Це живопис, графіка і
скульптура.
- А які міфи Вам відомі?
Найдавніші міфи - це міфи Давньої
Греції та Риму, що називають античними. Цей жанр був надзвичайно популярним
XIV- XVII столітті в епоху Відродження. Для митців Західної Європи античне
мистецтво слугувало зразком. Не
виключенням були українські художники.
Зоккрема Т. Шевченко створив роботу « Смерть Лукреції»
І.Рєпін передав казковий образ
Садко
Працював у цьому жанрові віктор
Васнєцов, про що свідчать його твори: «Альонушка», « Бри богатирі» ін.
Не виключенням стала творчість М.Врубеля, що написав своїх «Демона», « Пана», «Царівна- Либідь".
Але найвищий розквіт жанра пов'язують
з творчістю таких художників епохи
Відродження як П. Рубенс, Рафаель, Каравджо і, звичайно, Сандро Ботічеллі, до одного із
шедеврів якого ми і звернемося
У Флоренції, в галереї Уффіци,
зберігається один із шедеврів світового мистецтва – «Весна» Сандро Ботічеллі ,
який створено понад 500 років тому. Щоб
ближче познайомитись із шедевром
відвідаємо екскурсію й зупинемося біля картини.
В цьому нам допоможе мережа інтернет (відеофрагмент за посиланням)
ПОДУМАЙТЕ??? - Чому автор назвав картину « Весна»?
Венера, Грації, Меркурій, Зефір,
Флора – вся композиція символізує весну та
красу у всіх її проявах.
Поригадаємо, що вирізняло образ Флори: довгий одяг, листочки, квіти,
рослинні мотиви.Щоб передати міфологічний образ та вирізнити з-поміж інших
зверенемося до костюма.
Сьогодні ми долучимося до міфологічного жанру і створимо свій костюм для
образу Весни. У кожного він буде свій, неповторний, бо у кожного автора своє уявлення про образ та свої засоби
передачі.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вся робота буде пов'язана зі створеням ескізу
костюма та буде відбуватися за таким планом:
-
1) виконання
загальної форми;
-
2)конкретизація силуета;
-
3)кольорове рішення;
-
4)оздоблення деталями.
!!!ПІД
ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ ДОТРИМУЄМОСЯ правила безпечної праці
при
роботі з ножицями
Виконання практичної роботи по створенню костюма Весни
Для цього нам знадобиться аркуш паперу, який ми і будемо перетворювати на
міфологічний костюм.
Візьмемо аркуш й складемо з нього квадрат,
відріжемо зайве.
1. квадрат скласти навпіл
для визначення лінії середини й розкрити;
2. перегорнути до себе
виворіним боком до лінії згину та відвернути бокові частини;
3. зігнемо заготовку трохи
вище середини, виконати горизонтальні
надрізи та від них вертикальні; за цими лініями згину відвернути назад, потім всі
відігнуті 1. частини – всередину (так
вийшла загальна форма).
(Для конкретизації силуета можна змінювати напрями
згину, довжини і форми.)
Кольорове рішення відповідає вашому задуму та передає міфологічний образ
Весни.
Оздоблення деталями здійнюємо на власний смак., що допоможе найбільш
близько передати образ. У костюмі доречним
буде оздоблення зеленими листочками, сонцем чи квітами. Ви творите свій
образ Весни!
Самостійна практична діяльність
учнів.
ЗАВДАННЯ
1. Розглянути репродукції картин міфологічного жанру, проаналізувати
костюми міфологічних образів.( https://www.youtube.com/watch?v=aCkrHt8PJuc– Музей історії мистецтва (Відень)
2. Виконати роботу
3. 19.05 - урок узагальнення теоретичних знань
3. 19.05 - урок узагальнення теоретичних знань
Чекаю фото вашої роботи
Немає коментарів:
Дописати коментар