6 клас ТЕМА: Міфологічний жанр (мистецтво)



Тема. Міфологічний жанр
Мета: продовжуємо знайомство  про жанрове  розмаїття образотворчого мистецтва, знайомитися з понятям міфологічного жанру у живописі, вчитися сприймати  та розуміти живописні твори міфологічного жанру;
Матеріали та інструменти (для учнів): папір, ножиці, кольорові олівці, фломастери
ХІД УРОКУ
Протягогом цього навчального року ми знайомилися із жанровим розмаїттям образотворчого мистецтва. Ось і сьогодні  продовжимо своє знайомство із жанрами. Для цього давайте пригадаємо..
-         Що таке жанр?
-         Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?
-         Зображення тем і сюжетів із повсякденного особистого і суспільного життя людини називають жанром…. (побутовий)
-         Зображення птахів, тварин, комах   передає жанр...(анімалістичний);
-         Зображення природи або певної місцевості називають...( пейзаж);
-         Художній  твір, в кому зображується людина або група людей визначає жанр...(портрет);
-         Художній твір, в якому зображуються речі, що оточують людину називають...(натюрморт)
А от що зображує ще один із жанрів образотворчого мстецтва ми дізнаємося  сьогодні на уроці.
І в цьому допоможуть ваші знання зі світової літератури. Жанр, з яким ми познайомимося,  зародився ще в сиву давнину. Усі уявлення про світ, природні явища, богів з часом перетворилися на легенди, казки та міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів існує безліч.
-   А що таке міф?
(відповідь: Міф з грецької – казка, переказ, оповідання, що описує навколишній світ та події за участю богів, демонів, героїв.)
Твори мистецтва, присвячені таким сюжетам називають міфологічними.
Міфологічний жанр ми можемо зустріти у різних видах образотворчого  мистецтва. Це живопис, графіка і скульптура.
-  А які міфи Вам відомі?
Найдавніші міфи - це міфи Давньої Греції та Риму, що називають античними. Цей жанр був надзвичайно популярним XIV- XVII столітті в епоху Відродження. Для митців Західної Європи античне мистецтво слугувало зразком. Не  виключенням були українські  художники.
Зоккрема Т. Шевченко  створив роботу « Смерть Лукреції»
І.Рєпін передав казковий образ Садко
Працював у цьому жанрові віктор Васнєцов, про що свідчать його твори: «Альонушка», « Бри богатирі» ін.

                                

Не виключенням стала творчість М.Врубеля, що написав своїх  «Демона», « Пана», «Царівна- Либідь".
Але найвищий розквіт жанра пов'язують з творчістю  таких художників епохи Відродження як П. Рубенс, Рафаель, Каравджо  і, звичайно, Сандро Ботічеллі, до одного із шедеврів якого ми і звернемося
У Флоренції, в галереї Уффіци, зберігається один із шедеврів світового мистецтва – «Весна» Сандро Ботічеллі , який створено понад 500 років тому.  Щоб ближче познайомитись  із шедевром відвідаємо екскурсію й зупинемося біля картини.
 В цьому нам допоможе мережа  інтернет (відеофрагмент за посиланням)
ПОДУМАЙТЕ???  - Чому автор назвав картину « Весна»?
 Венера, Грації, Меркурій, Зефір, Флора – вся композиція символізує весну  та красу у всіх її проявах.
Поригадаємо, що вирізняло образ Флори: довгий одяг, листочки, квіти, рослинні мотиви.Щоб передати міфологічний образ та вирізнити з-поміж інших зверенемося до костюма.
Сьогодні ми долучимося до міфологічного жанру і створимо свій костюм для образу Весни. У кожного він буде свій, неповторний, бо у кожного автора  своє уявлення про образ та свої засоби передачі.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вся робота буде пов'язана зі створеням ескізу костюма та буде відбуватися за таким планом:
-         1) виконання загальної форми;
-         2)конкретизація силуета;
-         3)кольорове рішення;
-         4)оздоблення деталями.
!!!ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ ДОТРИМУЄМОСЯ правила безпечної праці
 при роботі з ножицями
Виконання практичної роботи по створенню костюма Весни
Для цього нам знадобиться аркуш паперу, який ми і будемо перетворювати на міфологічний костюм.
Візьмемо аркуш й складемо з нього квадрат, відріжемо зайве.
1.    квадрат скласти навпіл для визначення лінії середини й розкрити;
2.    перегорнути до себе виворіним боком до лінії згину та відвернути бокові частини;
3.    зігнемо заготовку трохи вище середини, виконати  горизонтальні надрізи та від них вертикальні; за цими лініями згину відвернути назад, потім всі відігнуті 1.    частини – всередину (так вийшла загальна форма).




(Для конкретизації силуета можна змінювати напрями згину, довжини і форми.)


Кольорове рішення відповідає вашому задуму та передає міфологічний образ Весни.
Оздоблення деталями здійнюємо на власний смак., що допоможе найбільш близько передати образ. У костюмі доречним  буде оздоблення зеленими листочками, сонцем чи квітами. Ви творите свій образ Весни!

Самостійна практична діяльність
учнів.

ЗАВДАННЯ
1. Розглянути репродукції картин міфологічного жанру, проаналізувати костюми міфологічних образів.( https://www.youtube.com/watch?v=aCkrHt8PJuc– Музей історії мистецтва (Відень)
2. Виконати роботу
3. 19.05 - урок узагальнення теоретичних знань
Чекаю фото вашої  роботи

Немає коментарів:

Дописати коментар