7 клас. МАРКУВАННЯ СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ



Тема:Маркування споживчих товарів. Призначення етикетки на товарах. Індекс «Е» та його значення. Попереджувальні символи. Спеціальні символи та їх значення. Штрих-код і його закодований зміст
Мета: отримати знання про способи маркування споживчих товарів; навчитися читати й аналізувати необхідну для споживача інформацію на етикетці та упаковці товару
ХІД УРОКУ:
- Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у вас.
Збудило бажання здобути знання,
Щоб потім в житті ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали
І на сьогодні активними стали!
Пропоную звернутися до народної творчості
ВІДГАДАЙТЕ!!! Народна творчість «Загадки»
1. На столі, в таємній скрині,
 Мерехтить віконце синє.
 У віконці щохвилини
 Все нові й нові картини. 
2. Мию, мию без жалю.
Мию там, де брудно.
Цю роботу я люблю,
Та від неї худну.
3. І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята пють,
Здоровенькими ростуть. 

4. Ці сестрички –
В блискучих спідничках.
Хоч маленькі –
Та солоденькі! 
1. (Телевізор) 2. (Мило) 3 молоко 4. цукерки

- Кожного дня ми користуємось цими та багатьма іншими речами, які виготовлено на підприємствах – заводах, фабриках, у цехах, фірмах, на сільскогосподарських фермах.
ПОДУМАЙТЕ!!!
-         Хто, крім продавця, може нам надати інформацію про товар чи послугу?
ВІДПОВІДЬ: Можемо прочитати в газеті чи журналі, дізнатися в Інтернета, отримати рекламний проспект у поштовій скриньці, дізнатися від знайомих, друзів та прочитати на упаковці чи етикетці товару, адже маркування товарів є одним з найдоступніших для споживача видів інформації.

ТЕМУ УРОКУ записуємо у зошит
Тема уроку: «Маркування спожитих товарів» 
Завдання уроку
-Сьогодні ви повинні знати:
Де, коли і що придбати.
Як здоровя своє захистити
І у виборі товару помилки не зробити.

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. Під час ознайомлення записуємо у зошит тільки назви, а визначення опрацьовуємо
1. Перше правило споживача «Перш ніж купувати товар, отримай інформацію про нього»
Одним із найдоступніших для споживача видів інформації є маркування.
Маркування – текст, умовні позначення або малюнок, нанесені на упаковування і (або) товар, а також інші допоміжні засоби, призначені для ідентифікації товару або окремих його властивостей, доведення інформації до споживача про виготовлювачів (виконавців), кількісні та якісні характеристики товару. (записати визначення у зошит)
Маркування – це етикетки, ярлики, вкладки, штампи, клейма. Їх називають носіями інформації. Інформацію про товар можна отримати й за допомогою спеціальних знаків, розміщених на упаковці.

Знак відповідності, або якості – означає, що товар відповідає вимогам національних стандартів.

Компонентні знаки – використовують для інформації про харчові добавки. Їх позначають буквою Е з цифровим кодом. Вказують на барвники Е100-Е182; консерванти – Е200-299, підсилювачі смаку – Е600-699.


Експлуатаційні знаки – ознайомлюють із правилами експлуатації.

Маніпуляційні знаки – правила поводження з товаром.

Попереджувальні знаки – використовують для гарантування безпеки споживачів і навколишнього середовища.(поділяють на два вида: ті що попереджують про небезпеку; ті, що попереджують про дії для безпечного використання.)

Екологічні знаки – інформують споживачів про екологічну чистоту споживчих товарів.


Штриховий код – призначений для машинного зчитування інформації про товар, закодованої у вигляді цифр і штрихів. (записати визначення у зошит)




Штриховий код (штрих-код) – це чорні смужки, що чергуються в певному порядку на білому тлі (штриховий код іноді називають «зеброю»)  - записати визначення у зошит




Довідка. Перші дві цифри штрих-коду означають код країни, наступні п’ять – код підприємства-виробника, ще п’ять – код товару. І остання цифра – контрольна.
ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ


А зараз давайте відпочинемо.  І я пропоную зробити разом руханку
-        РУХАНКА за посиланням:

ПРОДОВЖЕННЯ УРОКУ
Я  вас запрошую Вас стати Учасником патріотичного проекту«Час купувати українське! Українське – найкраще».
Проект«Українське – найкраще» реалізують з метою популяризації українських виробників на внутрішньому та зовнішньому ринках як відповідальних, чесних та надійних партнерів.
Мета – обєднати всіх учасників українського ринку під гаслом «Маємо за честь виробляти та купувати УКРАЇНСЬКЕ»
Українці заслуговують на те, щоб кожний учасник ринку був гордий тим, що він працює, так само, як і кожний громадянин України (і не лише), купуючи українські товари та послуги, мав внутрішнє переконання – «Маю честь купувати українське».

2. Друге правило споживача «Маєш інформацію – умій обрати якісний продукт»
-         Як це робити?  В цьому нам допоможе практична робота, яку ми з вами будемо виконувати на наступному уроку.

А зараз «Профорієнтаційна хвилинка. Цікаві професії»

Тренд-вотчери- це люди, які відслідковують появу нових товарів для споживачів

Промоутер - професія передбачає просування якого-небудь товару або послуги.

Спеціаліст зі зв'язків з громадськістю - фахівець, який працює у сфері виробництва і крупної торгівлі: підтримує імідж фірм,  підтримує зв'язки з громадськістю.

Сейлзмен - ходить по наметах, повільйонах, кіоскам і пропонує торговцям продукти фірм

 ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Пропоную закріплення матеріалу у вигляді гри "Так, ні, незнаю"
1. Знак відповідності – означає, як необхідно поводитися з товаром.

2. Маніпуляційні знаки – правила поводження з товаром. 
3. Споживач- це громадянин, який має намір купити і використовувати товари (роботу, послуги) для особистих потреб. 
4. Експлуатаційні знаки – використовують для гарантування безпеки споживачів і навколишнього середовища. 
5.  Маркування – це повна інформація про виробника. 
 (перевірити наскільки ви правильні в своїх твердженнях ви можете наприкінці уроку в ДОДАТКАХ)


ЗАВДАННЯ
1. Розповісти членам родини, друзям, знайомим про патріотичний проект «Час купувати українське! Українське – найкраще»
2. Опрацювати конспект та підготуватися до перевірки знань
3. Підготуватися до практичної роботи. Вам необхідні будуть на вибір:
-  картопляні чіпси,
- напій «Кока-кола» або будь який іншій
-  сік,
-  шоколадний батончик;
- печиво в пачці;
або шоколад.
!!! ЗВЕРТАЮ УВАГУ З ЦЬОГО ПЕРЕЛІКУ ПОТРІБЕН ТІЛЬКИ  ОДИН ПРОДУКТ СПОЖИВАННЯ.  НА ВИБІР
  
ДОДАТОК ДО УРОКУ. ВІДПОВІДІ
1. Знак відповідності – означає, як необхідно поводитися з товаром. (Ні)
2. Маніпуляційні знаки – правила поводження з товаром. (Так)
3. Споживач- це громадянин, який має намір купити і використовувати товари (роботу, послуги) для особистих потреб. (Так)
4. Експлуатаційні знаки – використовують для гарантування безпеки споживачів і навколишнього середовища. (Ні)
5.  Маркування – це повна інформація про виробника. (Ні)


Немає коментарів:

Дописати коментар