11 клас. Рятувальні невідкладні роботи



ТЕМА:  Організація і проведення рятувальних та  інших невідкладних робіт на промислових об'єктах та в осередках ураження.
Мета: дізнатися про  особливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт залежно від характеру НС, їхню послідовність і комплексність
ВСІМ ДОБРОГО ДНЯ!
Залишилося не так багато тем, починаючи з наступного уроку у нас з вами  навчально-тренувальні вправи (я про них вам казала). 
В зв*язку з обставинами які склалися, поки це будуть різні тестові завдання,  фотороботи.
Тобто перевірка контролю ваших знань за 10-11 класи.
ХІД УРОКУ
СПРОБУЙТЕ ДАТИ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ
Ø Якими засобами індивідуального захисту скористаєтесь при виникненні    ураження?
Ø Що таке надзвичайна ситуація?
Ø Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
Ø Що таке стихійне лихо?
Ø Які стихійні лиха ви знаєте?
Ø Які причини стихійного лиха?
Ø Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
УВАГА!!! ПЕРЕВІРИТИ СВОЇ ЗНАННЯ ВИ ЗМОЖЕТЕ В ДОДАТКУ ДО УРОКУ (внизу після самого уроку)
ВСТУПНА ЧАСТИНА ДО УРОКУ
Проблема запобігання виникнення надзвичайних ситуацій техногенного походження та ліквідації їх наслідків для України є однією з найактуальніших.
Як наслідки стихійного лиха, аварій, катастроф, а також застосування противником зброї масового ураження в населених пунктах країни і на промислових підприємствах можуть виникнути значні пошкодження, зараження місцевості радіоактивними і хімічними речовинами та біологічними засобами. Багато людей опиниться в завалах, пошкоджених та палаючих будинках, завалених захисних спорудах, в затоплених районах і в інших непередбачених ситуаціях.
Наприклад:
Під час руйнування великих будівель , як це показав досвід 1988 року у Вірменії, після  землетрусу на 5 добу було розкопано живими 5398 осіб. У Мексиці після землетрусу 1985 року знаходили людей живими під руїнами на 14 день. Ще одним дивним порятунком стало вивільнення у Турції у 2011році після землетрусу амплітудою 7,2 балів двотижневого немовляти, що вижило, пробувши без їжі і води майже дві доби.
У зв’язку з цим виникає питання про необхідність проведення робіт по рятуванню людей та надання допомоги ураженим, локалізації аварії та усунення пошкоджень.
Вивчення нового матеріалу
Рятувальні роботи (РР)  у мирний час проводяться в районах стихійних лих, повені, землетрусу, масових пожеж, селевих потопів, на місцях аварій на виробництві і транспорті.
Аварійно-рятувальні роботи (АРР) – це роботи, спрямовані на пошук, рятування й захист людей, зокрема надання їм невідкладної медичної допомоги, захист матеріальних і культурних цінностей та довкілля під час ліквідації наслідків НС.
До рятувальних робіт відносяться:
розвідка маршруту руху сил, визначення обсягу та ступеня руйнувань, розмірів зон зараження, швидкості і напрямку розповсюдження зараженої хмари чи пожежі;
– локалізація та гасіння пожеж на маршруті руху сил та ділянках робіт;
– визначення об'єктів і населених пунктів, яким безпосередньо загрожує небезпека;
– визначення потрібного угрупування сил і засобів запобігання і локалізації небезпеки;
– пошук уражених та звільнення їх з-під завалів, пошкоджених та палаючих будинків, із загазованих та задимлених приміщень;
– розкриття завалених захисних споруд та рятування з них людей;
– надання потерпілим першої допомоги та евакуація їх (при необхідності) у лікувальні заклади;
– вивіз або вивід населення із небезпечних місць у безпечні райони;
– організація комендантської служби, охорона матеріальних цінностей і гро­мадського порядку;
– відновлення життєздатності населених пунктів і об'єктів;   
   пошук, розпізнавання і поховання загиблих; .
– санітарна обробка уражених;
– знезараження одягу, взуття, засобів індивідуального захисту, територій,    споруд, а також техніки;
-         соціально-психологічна реабілітація населення.   
РІНР проводяться безпосередньо в осередках ураження за будь якої погоди до повного їх завершення.
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ: Питання для опрацювання:
1.    Які заходи здійснюються на кожному етапі рятувальних робіт?
2.    Яких заходів безпеки потрібно дотримуватися при рятувальних роботах?
Рятувальні та інші невідкладні роботи здійснюються у три етапи:
На першому етапі вирішуються завдання:
– щодо екстреного захисту населення;
– з запобігання-розвитку чи зменшення впливу наслідків;
– з підготовки до виконання РІНР.
Основними заходами щодо екстреного захисту населення є:
– оповіщення про небезпеку;
– використання засобів захисту; ,
– додержання режимів поведінки;
– евакуація з небезпечних у безпечні райони;
– здійснення санітарно-гігієнічної, протиепідемічної профілактики і надання    медичної допомоги;
локалізація аварій;
  зупинка чи зміна технологічного процесу виробництва;
попередження (запобігання) і гасіння пожеж.
 На другому етапі проводяться:
– пошук потерпілих;
– витягання потерпілих з-під завалів, з палаючих будинків, пошкоджених    транспортних засобів;
– евакуація людей із-зони лиха, аварії, осередку ураження;
– надання медичної допомоги;
– санітарна обробка людей;
– знезараження одягу, майна, техніки, території;
– проведення інших невідкладних робіт, ЩО сприяють і забезпечують    здійснення рятувальних робіт.
На третьому етапі вирішуються завдання щодо забезпечення життєдіяльності населення у районах, які потерпіли від наслідків НС:
– ідновлення чи будівництво житла;
– відновлення енерго-, тепло-, водо-, газопостачання, ліній зв'язку;
– організація медичного обслуговування;
– забезпечення продовольством і предметами першої необхідності;
– знезараження харчів, води, фуражу, техніки, майна, території;
– соціально-психологічна реабілітація;
– відшкодування збитків;
– знезараження майна, території, техніки.
При рятувальних роботах потрібно дотримуватись таких заходів безпеки:
— пересування людей і автомобілів дозволяється тільки позначеними та розвіданими шляхами;
— забороняється вести роботи біля конструкцій, які загрожують падінням;
— зберігати режим радіаційного та хімічного захисту;
— проведення робіт у задимлених та загазованих приміщеннях групами по 2—3 чоловіки в особистих засобах захисту;
— проведення робіт на електромережах, електроустановках тільки після їх відключення і заземлення;
— освітлення ділянок роботи вночі та за несприятливої погоди.
1.    Організація і проведення рятувальних та  інших невідкладних робіт на промислових об'єктах та в осередках ураження.
 Відновлювальні роботи здійснюють спеціально створені підрозділи (бригади). Залежно від рівня надзвичайної ситуації (загальнодержавного, регіонального, місцевого чи об'єктового) для проведення РІНР залучаються сили і засоби ЦО центрального, регіонального або об'єктового підпорядкування.
Пошукова робота. Розв'язування ситуаційних задач. ПОДУМАЙТЕ
а) Вам доручено провести заняття з учнями початкових класів на тему «Причини пожеж та порятунок під час їх виникнення». Яким буде план цього заняття? 
б) Пожежа у стаціонарному відділенні лікарні. Ви прийшли відвідати хворого сусіда. Крім нього, в палаті ще один інвалід. Як діятимете? 
Перегляд відеоматеріалу за посиланням

"Рятувальники продемонстрували нові підходи в ліквідації наслідків надзвичайних" ситуацій


ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ. Закріплення нового матеріалу
·       Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (відповідь: Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
·        Як цей сигнал може звучати в школі? (відповідь: Довгий дзвоник).
·        Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (відповідь: Увімкнути телевізор або радіоприймач).
·       Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?
ЗАВДАННЯ
1.    Опрацювати конспекти 10 та 11 класів.
2.    Перегляд відеофільму
3.    Обговоріть із батьками, близькими людьми, родичами й сусідами інформацію, яку ви вивчали на уроці. Розпитайте в них, чи доводилось їм надавати допомогу під час пожежі. Які були їхні дії?
        4.    Складання на А4 алгоритму дій при (на вибір):
І – порушення будівлі при землетрусі;
ІІ вибуху газу у багатоповерхівці.
Зробити фото алгоритму А4 або напечатати WORDовский документ та прислати 

 ДОДАТОК ДО УРОКУ
Ø Якими засобами індивідуального захисту скористаєтесь при виникненні    ураження? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).
Ø Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).
Ø Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
Ø Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).
Ø Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).
Ø Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).
Ø Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).
Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.

Немає коментарів:

Дописати коментар