ТЕМА: Організація і проведення
рятувальних та інших невідкладних
робіт на промислових об'єктах та в осередках ураження.
Мета: дізнатися
про особливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт залежно
від характеру НС, їхню послідовність і комплексність
ВСІМ ДОБРОГО ДНЯ!
Залишилося не так
багато тем, починаючи з наступного уроку у нас з вами навчально-тренувальні
вправи (я про них вам казала).
В зв*язку з обставинами які склалися, поки це
будуть різні тестові завдання, фотороботи.
Тобто перевірка
контролю ваших знань за 10-11 класи.
ХІД УРОКУ
СПРОБУЙТЕ ДАТИ
ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ
Ø Якими засобами індивідуального
захисту скористаєтесь при виникненні ураження?
Ø Що таке надзвичайна ситуація?
Ø Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
Ø Що таке стихійне лихо?
Ø Які стихійні лиха ви знаєте?
Ø Які причини стихійного лиха?
Ø Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
УВАГА!!! ПЕРЕВІРИТИ СВОЇ ЗНАННЯ ВИ ЗМОЖЕТЕ В ДОДАТКУ ДО УРОКУ (внизу після самого уроку)
УВАГА!!! ПЕРЕВІРИТИ СВОЇ ЗНАННЯ ВИ ЗМОЖЕТЕ В ДОДАТКУ ДО УРОКУ (внизу після самого уроку)
ВСТУПНА ЧАСТИНА ДО УРОКУ
Проблема
запобігання виникнення надзвичайних ситуацій техногенного походження та
ліквідації їх наслідків для України є однією з найактуальніших.
Як наслідки
стихійного лиха, аварій, катастроф, а також застосування противником зброї
масового ураження в населених пунктах країни і на промислових підприємствах
можуть виникнути значні пошкодження, зараження місцевості радіоактивними і
хімічними речовинами та біологічними засобами. Багато людей опиниться в
завалах, пошкоджених та палаючих будинках, завалених захисних спорудах, в затоплених
районах і в інших непередбачених ситуаціях.
Наприклад:
Під час руйнування великих будівель
, як це показав досвід 1988 року у Вірменії, після землетрусу на 5 добу
було розкопано живими 5398 осіб. У Мексиці після землетрусу 1985 року знаходили
людей живими під руїнами на 14 день. Ще одним дивним порятунком стало
вивільнення у Турції у 2011році після землетрусу амплітудою 7,2 балів двотижневого
немовляти, що вижило, пробувши без їжі і води майже дві доби.
У зв’язку з цим
виникає питання про необхідність проведення робіт по рятуванню людей та надання
допомоги ураженим, локалізації аварії та усунення пошкоджень.
Вивчення нового
матеріалу
Рятувальні роботи (РР) у мирний час проводяться в районах стихійних лих,
повені, землетрусу, масових пожеж, селевих потопів, на місцях аварій на
виробництві і транспорті.
Аварійно-рятувальні роботи (АРР) – це роботи,
спрямовані на пошук, рятування й захист людей, зокрема надання їм невідкладної
медичної допомоги, захист матеріальних і культурних цінностей та довкілля під
час ліквідації наслідків НС.
До рятувальних робіт відносяться:
– розвідка
маршруту руху сил, визначення обсягу та ступеня руйнувань, розмірів зон
зараження, швидкості і напрямку розповсюдження зараженої хмари чи пожежі;
– локалізація та
гасіння пожеж на маршруті руху сил та ділянках робіт;
– визначення
об'єктів і населених пунктів, яким безпосередньо загрожує небезпека;
– визначення
потрібного угрупування сил і засобів запобігання і локалізації небезпеки;
– пошук уражених
та звільнення їх з-під завалів, пошкоджених та палаючих будинків, із
загазованих та задимлених приміщень;
– розкриття
завалених захисних споруд та рятування з них людей;
– надання
потерпілим першої допомоги та евакуація їх (при необхідності) у лікувальні
заклади;
– вивіз або вивід
населення із небезпечних місць у безпечні райони;
– організація
комендантської служби, охорона матеріальних цінностей і громадського порядку;
– відновлення
життєздатності населених пунктів і об'єктів;
–
пошук, розпізнавання і поховання загиблих; .
– санітарна
обробка уражених;
– знезараження
одягу, взуття, засобів індивідуального захисту, територій, споруд, а також техніки;
-
соціально-психологічна реабілітація
населення.
РІНР проводяться безпосередньо в осередках ураження за
будь якої погоди до повного їх завершення.
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ: Питання для опрацювання:
1.
Які заходи здійснюються на
кожному етапі рятувальних робіт?
2.
Яких заходів безпеки потрібно
дотримуватися при рятувальних роботах?
Рятувальні та інші невідкладні
роботи здійснюються у три етапи:
На першому
етапі вирішуються завдання:
– щодо екстреного захисту населення;
– з запобігання-розвитку чи зменшення впливу наслідків;
– з підготовки до виконання РІНР.
Основними заходами щодо екстреного
захисту населення є:
– оповіщення про небезпеку;
– використання засобів захисту; ,
– додержання режимів поведінки;
– евакуація з небезпечних у безпечні райони;
– здійснення санітарно-гігієнічної, протиепідемічної
профілактики і надання медичної
допомоги;
локалізація аварій;
зупинка чи зміна
технологічного процесу виробництва;
попередження (запобігання) і гасіння пожеж.
На другому етапі
проводяться:
– пошук потерпілих;
– витягання потерпілих з-під завалів, з палаючих будинків,
пошкоджених транспортних засобів;
– евакуація людей із-зони лиха, аварії, осередку ураження;
– надання медичної допомоги;
– санітарна обробка людей;
– знезараження одягу, майна, техніки, території;
– проведення інших невідкладних робіт, ЩО сприяють і
забезпечують здійснення рятувальних
робіт.
На
третьому етапі вирішуються завдання щодо забезпечення
життєдіяльності населення у районах, які потерпіли від наслідків НС:
– ідновлення чи будівництво житла;
– відновлення енерго-, тепло-, водо-, газопостачання, ліній
зв'язку;
– організація медичного обслуговування;
– забезпечення продовольством і предметами першої
необхідності;
– знезараження харчів, води, фуражу, техніки, майна,
території;
– соціально-психологічна реабілітація;
– відшкодування збитків;
– знезараження майна, території, техніки.
При рятувальних роботах потрібно дотримуватись таких заходів безпеки:
— пересування людей і автомобілів дозволяється тільки
позначеними та розвіданими шляхами;
— забороняється вести роботи біля конструкцій, які
загрожують падінням;
— зберігати режим радіаційного та хімічного захисту;
— проведення робіт у задимлених та загазованих
приміщеннях групами по 2—3 чоловіки в особистих засобах захисту;
— проведення робіт на електромережах,
електроустановках тільки після їх відключення і заземлення;
— освітлення ділянок роботи вночі та за несприятливої
погоди.
1. Організація
і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт на промислових об'єктах та в осередках ураження.
Відновлювальні роботи здійснюють спеціально
створені підрозділи (бригади). Залежно від рівня надзвичайної ситуації
(загальнодержавного, регіонального, місцевого чи об'єктового) для проведення
РІНР залучаються сили і засоби ЦО центрального, регіонального або об'єктового
підпорядкування.
Пошукова
робота. Розв'язування ситуаційних задач. ПОДУМАЙТЕ
а)
Вам доручено провести заняття з учнями початкових класів на тему «Причини пожеж
та порятунок під час їх виникнення». Яким буде план цього заняття?
б)
Пожежа у стаціонарному відділенні лікарні. Ви прийшли відвідати хворого сусіда.
Крім нього, в палаті ще один інвалід. Як діятимете?
Перегляд відеоматеріалу за посиланням
"Рятувальники продемонстрували нові підходи в ліквідації наслідків надзвичайних" ситуацій
ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ. Закріплення нового матеріалу
·
Як узнати, що сталася
якась надзвичайна ситуація? (відповідь:
Звучить звуковий
сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
·
Як цей сигнал може
звучати в школі? (відповідь: Довгий дзвоник).
·
Як дізнатися, яка
надзвичайна ситуація сталася? (відповідь: Увімкнути телевізор або радіоприймач).
·
Які засоби гасіння пожежі
ви знаєте?
ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати конспекти 10 та 11
класів.
2. Перегляд
відеофільму
3. Обговоріть із батьками, близькими людьми, родичами й сусідами інформацію,
яку ви вивчали на уроці. Розпитайте в них, чи доводилось їм надавати допомогу
під час пожежі. Які були їхні дії?
4. Складання на А4 алгоритму дій при (на вибір):
І – порушення будівлі при
землетрусі;
ІІ - вибуху газу у багатоповерхівці.
Зробити фото
алгоритму А4 або напечатати WORDовский документ та прислати
Ø Якими засобами індивідуального
захисту скористаєтесь при виникненні ураження? (Протигази, ватно-марлеві
пов’язки, респіратори, захисні костюми).
Ø Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).
Ø Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
Ø Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).
Ø Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).
Ø Які причини стихійного лиха? (Дії
сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).
Ø Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).
Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.
(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).
Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.
Немає коментарів:
Дописати коментар