ТЕМА № 6
Доброго дня, я рада вітати вас на нашому уроку.
Образотворче мистецтво – це один із видів мистецтва, що супроводжує людину у продовж усього життя, забарвлює його різнобарвними тонами, додає наснаги, витримки...
Уміймо бачити і дарувати красу! Учімося створювати її! І тоді світ неодмінно стане привабливішим, привітнішим та досконалішим...
Сьогодні дуже багато цікавих, незвичайних технік образотворчого мистецтва. І сьогодні ми познайомимося з однією такою технікою «Малювання трубочкою»
Давайте разом розглянемо зразки робіт в цій техніки
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ
«Як малювати трубочкою. Кляксографія Нетрадиційна техніка малювання»
за посиланням
Спробуйте поринути в світ фантазії та уяви, та створити свій шедевр в цій новій незвичній техніки.
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
ТЕМА № 5
«Букет незабудок. Малювання ватяними паличками»
Мета: навчитися малювати дрібні квіти за допомогою ватної палички
Матеріали та обладнання: аркуш паперу А4 або альбом, простий олівець, гуаш або фарби, ємність з водою, пензлики, ватяні палички, палітра
ХІД УРОКУ
ПРОЧИТАЙТЕ ВІРШ:
«Незабудки»
Незабудок очі блакитні
З трави довірливо дивляться:
Добрі, наївні, живі -
Як у самих маленьких хлопців.
Біля струмка, в низині та в прохолоді,
Посередині сонячного дня,
Немов просять, прямо в душу дивлячись:
«Не зривай, але не забудь мене!»
Е. Краснова
Доброго дня, я рада вітати вас на сьогоднішньому уроку.
Прочитавши вірш, ви здогадалися, що сьогодні на уроку ми з вами будемо малювати квіти, а саме НЕЗАБУДКИ.
Давайте з вами пригадаємо.
Що таке живопис? ЖИВОПИС– це малювання фарбами на твердій поверхні. І сьогодні ми з вами будемо малювати, але не звично для вас. Разом з традиційними пензликами ми будемо використовуавти і незвичний для малюлювання інструмент. А саме ватяні палички. ОТЖЕ, ви готові?
Я думаю, що ви так і ми можемо розпочинати.
САМОСТІЙНАПРАКТИЧНА
ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНЯ
Послідовність виконання роботи:
1. Починаємо малювати з кошика. Робимо начерк олівцем: ледь видимими лініями малюємо овал - верх кошики, потім малюємо її нижню частину і денце. Коли кошик готова - малюємо в ній стеблинки квітів. РИС 1
2. Далі працюємо гуашшю або фарбами. Коричневою фарбою за допомогою товстої кисті розфарбовуємо верх кошика. У нижній частині проводимо мазки у формі луски.
3. Потім беремо охру і накладаємо мазки між коричневою фарбою, щоб створити ефект плетеного кошика.
4. Зеленою фарбою за допомогою тонкої кисті обводимо стебла квітів і малюємо листя.
5. Далі працюємо ватною паличкою. Потім її кінчик в жовту фарбу і ставимо крапки між стеблинками там, де ми хочемо намалювати квіти. Це серединки квіточок. Щоб відбитки вийшли рівними і круглими, ватяну паличку потрібно тримати строго вертикально і притискати до аркуша з достатнім тиском.
6. Тепер намалюємо незабудки. Беремо іншу ватяну паличку і опускаємо її в синю фарбу. Навколо жовтої точки-серединки ставимо 5 відбитків-пелюсток і квітка готовий! Все просто!
7. Тепер між синіми квітками додамо ще жовтих серединок і намалюємо блакитні квіточки. Для отримання блакитного кольору ми на панелі змішаємо синю фарбу і білу. Букет вийде об'ємним.
ПІДСУМОК УРОКУ
Хочу звернути увагу, що таким незвичайним способом можно створити дуже багато цікавих малюнків та листівок, і це може зробити початківець у малювання, а роботи при цьому виходять гарні, оргигінальні.
1. Починаємо малювати з кошика. Робимо начерк олівцем: ледь видимими лініями малюємо овал - верх кошики, потім малюємо її нижню частину і денце. Коли кошик готова - малюємо в ній стеблинки квітів. РИС 1
2. Далі працюємо гуашшю або фарбами. Коричневою фарбою за допомогою товстої кисті розфарбовуємо верх кошика. У нижній частині проводимо мазки у формі луски.
2. Далі працюємо гуашшю або фарбами. Коричневою фарбою за допомогою товстої кисті розфарбовуємо верх кошика. У нижній частині проводимо мазки у формі луски.
3. Потім беремо охру і накладаємо мазки між коричневою фарбою, щоб створити ефект плетеного кошика.
4. Зеленою фарбою за допомогою тонкої кисті обводимо стебла квітів і малюємо листя.
5. Далі працюємо ватною паличкою. Потім її кінчик в жовту фарбу і ставимо крапки між стеблинками там, де ми хочемо намалювати квіти. Це серединки квіточок. Щоб відбитки вийшли рівними і круглими, ватяну паличку потрібно тримати строго вертикально і притискати до аркуша з достатнім тиском.
6. Тепер намалюємо незабудки. Беремо іншу ватяну паличку і опускаємо її в синю фарбу. Навколо жовтої точки-серединки ставимо 5 відбитків-пелюсток і квітка готовий! Все просто!
7. Тепер між синіми квітками додамо ще жовтих серединок і намалюємо блакитні квіточки. Для отримання блакитного кольору ми на панелі змішаємо синю фарбу і білу. Букет вийде об'ємним.
6. Тепер намалюємо незабудки. Беремо іншу ватяну паличку і опускаємо її в синю фарбу. Навколо жовтої точки-серединки ставимо 5 відбитків-пелюсток і квітка готовий! Все просто!
7. Тепер між синіми квітками додамо ще жовтих серединок і намалюємо блакитні квіточки. Для отримання блакитного кольору ми на панелі змішаємо синю фарбу і білу. Букет вийде об'ємним.
ПІДСУМОК УРОКУ
Хочу звернути увагу, що таким незвичайним способом можно створити дуже багато цікавих малюнків та листівок, і це може зробити початківець у малювання, а роботи при цьому виходять гарні, оргигінальні.
ТЕМА № 4
Тема. Зображення людини в статичному та динамічному станах. Виконання композиції
« Веселі старти».
Обладнання:
— гуаш або акварель, ножиці, папір, олівець; альбом.
ХІД УРОКУ
Сьогодні на
уроці ми з вами будемо вивчати як правильно
зображувати фігуру людини, ознайомимося з пропорціями фігури людини в русі. Моменти рухів людини, зазвичай,
передаються відповідними позами, жестами, ракурсами, світлотінню, кольором,
різними техніками і матеріалами. Щоб відтворити фігуру людини в русі,
визначивши пропорції тіла, визначають напрям руху постаті.
- Усі жанри
та види образотворчого мистецтва так чи інакше розповідають нам про людину, її
зовнішній вигляд,характер, настрій, мрії, почуття, звершення.
Малювання фігури людини полегшує знання пропорцій тіла.
Практична робота.
- Сьогодні будемо вчитися
створювати образ людини спортсмена. Для
того, щоб краще уявити, які рухи робить людина, займаючись спортом, давайте
подивимося презентацію з зображеннями спортсменів у русі.
Вправа.
Виконай схематичні начерки фігури людини в різних положеннях за зразками.
Творча робота.
Створіть динамічну композицію на тему «Веселі старти», «Баскетбол»,
«Гімнастика».
1. Намалюй на картоні фігуру людини в русі .
2. Виріж ножицями
силует по контуру.
3. На отриманий шаблон нанеси гуашеву фарбу.
4. Виконай естамп на тонованому папері способом друку
(штампування).
ХІД УРОКУ
Видатний американський письменник Ернест Хемінгуей казав: «Немає друга відданішого за книгу». А що
означає улюблена книга для вас?
Сьогодні ми дізнаємося, як художник створює ту книгу, яка
потрапляє до ваших рук з книжкової фабрики.
ЗАПИТАННЯ
▼ Чи маєте улюблену книжку? Яку?
▼ Чим вона вас приваблює?
▼ Чи багато в ній ілюстрацій?
ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
— Що таке ілюстрація?
Якщо ми гортаємо сторінки книги з
казками, то бачимо багато красивих, яскравих малюнків. Ці малюнки називають ілюстраціями, а виконують їх художники-ілюстратори.
Для того щоб створити цікаву
ілюстрацію, яка передаватиме зміст тексту, художники дуже уважно читають той
твір, який згодом ілюструватимуть, уявляють тих
героїв, які там діють, та події й пригоди, що трапляються з героями твору. Потім вони накреслюють невеличкі малюночки, щоб
визначитися із зображенням персонажів твору, і вже після цього починають
працювати над ілюстраціями. Це дуже копітка, складна, але водночас цікава
робота.
Погляньте
уважно, як зображують художники-ілюстратори казкових тварин. Вони дуже
відрізняються від тих, яких ми зустрічаємо на вулиці (кішка, собака) або у
зоопарку (лисиця, вовк, ведмідь та ін.). Художники їх начебто наділяють
людськими рисами — тварини ходять на задніх лапах, розмовляють, часто одягнені
в ошатне вбрання. ФОТО
Перед початком роботи над ілюстрацією оберіть формат
паперу (прямокутний чи квадратний, великий чи маленький) та його розташування
(вертикальне чи горизонтальне). Для того щоб ілюстрація вийшла гарною та
передала враження від тексту твору, слід обрати невеличкий епізод, визначити
героїв та правильно розмістити їх на аркуші паперу. Для того щоб звернути
особливу увагу на головного героя твору, його завжди виділяють кольором,
розміром та розміщенням на аркуші паперу.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ МАЙСТЕР-КЛАС ЗА ПОСИЛАННЯМ
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання
Намалюйте ілюстрацію до своєї
улюбленої казки.
ТЕМА № 2
ТЕМА: «Засоби художньої виразності в скульптурі»
Мета: отримати знання про один із видів образотворчого мистецтва, скульптуру, ознайомитися із засобами виразності у скульптурі (об'ємом, формою, фактурою матеріалу); ознайомитися із геніальними творами скульпторів минулого; навчитися створювати образ, використовуючи засоби художньої виразності скульптури; розвивати творчі вміння та навички, зокрема вміння працювати з пластичним матеріалом;
Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, картон, дощечки для ліплення, серветки для витирання рук.
ВСТУП. Доброго дня, я рада вітати вас на сьогоднішньому уроку.
Зі зворотнього зв*язку, я бачу, що не всі відвідують уроки з образотворчого мистецтва. Все, що виконуєте, знайомитися з новим матеріалом, виконуєте вдома творчі завдання, все це буде мати свої оцінки.
ІНФОРМАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ
Вам уже відомі засоби художньої виразності графіки та живопису. Сьогодні ми ознайомимося з засобами художньої виразності у скульптурі. Розглянемо роботи відомих скульпторів. Спробуємо створити самі рельєфні композиції.
ЗАПИТАНЯ. Спробуйте самостійно дати відповідь.
• Який вид мистецтва ми називаємо скульптурою?
(відповідь: вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів)
Ось подивіться на фото яблуко зроблене з пластиліну.
А ось яблуко намальоване фарбами.
????? Яка між ними різниця? Подумайте і спробуйте відповісти (можна в голос, можна про себе)
Так, правильно, яблуко, яке зображене на папері залишається лише зображенням на папері, а яблуко з пластиліну виглядає як справжне адже маж об’єм.
Об’єм – один із засобів художньої виразності. Саме він відрізняє скульптуру від інших видів мистецтва.
Ретельно роздивитися скульптуру, можна тільки наблизившись до неї . У скульптурі нерідко велику роль відіграє силует і форма. Пригадаємо матеріал 3 класу:
Силует – це техніка, яка використовувалась для чітко профільного зображення людини.
Форма може утворюватися плавними мякими лініями, або навпаки бути динамічною, гострою.
Скульптор мислить об'ємами, передає почуття та світогляд людини завдяки об'ємним формам. Об'ємну форму можна створити по-різному: із глини скульптор ліпить, додаючи, нарощуючи об'єм; працюючи з каменем – відсікає від більшого менше, зайве.
Розглянемо уважно роботи видатних скульпторів минулого.
(зображення скульптур геніальних митців минулого: Джованні Лоренцо Берніні, Мікеланджело Буонарроті, Франсуа Огюст Родена).
Ось які шедеври створили ці скульптори. У кожній кам'яній брилі вони бачили образ, тому, видаляючи зайве, створювали шедеври, якими до сьогодні захоплюється людство.
Створення об'ємної форми у скульптурі називають моделюванням.
Модель – людина або предмет, що слугує для художннього відображення).,
Моделюючи об'єм, скульптор виражає власне ставлення до матеріалу під час створення об'єму. Створюючи об'ємну поверхню з будь-якого матеріалу, скульптор може моделюванням викликати у глядача ілюзію іншого матеріалу. Наприклад, він може передати м'якість шкіри людського тіла, пухнастість тварини, а може, навпаки, підкреслити сутність використаного матеріалу незалежно від того, що він зображує.
Ось перед вами лікарська рослина. Це - пижма.
І саме її ми сьогодні будемо зображати на нашій композиції.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Цікаві факти про пижму.
1 ФАКТ Пижмо звичайне. Місцеві назва – дика горобинка, приворотень, криворот тощо. Багаторічна трав'яниста рослина родини складноцвітих з коротким здерев'янілим кореневищем. Стебло 50-100 см заввишки, Квітки дрібні, яскраво-жовті, з простою віночкоподібною оцвітиною, наповнюють повітря приємним, гіркуватим запахом. Пижма цвіте довго, і її сухі суцвіття подібно до суцвіття безсмертників зберігають жовтий колір.
2 ФАКТ Пижмо. Лікарська, харчова, медоносна рослина.
У науковій медицині використовують кошики. Препарати з них застосовують для збудження апетиту, поліпшення травлення, при хворобах печінки і кишечника, при бронхіальній астмі, ревматизмі, при запорах. У народній медицині застосовується також як шлунковий, жовчогінний, потогінний, протигарячковий засіб, при жовтусі, епілепсії, головних болях тощо
Листки пижми використовують як ароматичну домішку в кулінарії, для ароматизації м'ясних і рибних консервів, для салатів, замість кориці, мускатного горіха, ванілі .
ЦЕ ЦІКАВО!!! Інсектицидні властивості пижми відомі здавна. У стародавньому Єгипті її використовували для муміювання.
3 ФАКТ Легенда про пижму. Олімпійські боги пригощали пижмою юнака Ганімеда, даруючи йому безсмертя.
Про цю рослину ще є одна красива легенда. Жінки у зрілому віці просили у богинь довше залишатися молодими і привабливими. Богині скинули їм із Олімпу яскраво-жовті квіти з гострим пряним запахом.
4 ФАКТ З давнини відомо, що листочки пижми дівчата носили при собі, щоб ніякої біди не трапилося, навіть бажання загадували, тому в народі її охрестили «приворот-трава». А ще пижма - оберег трава.
«Пижма», яка стане для вашої оселі своєрідним оберегом. Розглядаємо інструкційну картку.
ІНСТРУКТАЖ Інструкційна картка
Етапи роботи над барельєфною композицією:
1. Спочатку готуємо фон (діаметр кола 15 см)
2. Визначаємо, де будуть знаходитися суцвіття. Розкачуємо стебла.
3. Скачуємо і викладаємо маленькі жовті кульки.
4. Скачуємо для листка крапельку, розплющуємо її і стеком по центру.
(Це можна робити на пальці, або на дощечці. А тепер знову стеком прорізуємо на листку прожилки. Якщо лист погано відділяється від дощечки, його підважують знизу стеком і буквально зчищають з поверхні. Тільки робити потрібно акуратно, щоб листок не втратив своєї форми. Перекручуємо його і кріпимо до стебла)
5. Ліпимо метелики, оздоблюємо наш виріб.
Під час виконання роботи дотримаємося
правила безпечної праці!!!!!!
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Виконання барильєфної композиції із пластиліну за інструкційною картою.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. Спробуйте дати відповідь:
· Назвіть головні засоби створення художнього образу в скульптурі.
· Які з них ви використали у своїх роботах?
· За допомогою яких інструментів ви створювали фактуру у своїх роботах?
ТЕМА № 1
Тема: Види декоративно – ужиткового
мистецтва.
Мета: ознайомитися з різновидами декоративно – прикладного мистецтва; пізнати українське народне мистецтво, познайомитися з культурною спадщиною народу, традицій.
Хід уроку
ПОМІРКУЙТЕ!!!
ЗАПИТАННЯ: До якого виду образотворчого мистецтва відносяться вишивка, різбленя, розпис, народна лялька, лозоплетіння тощо? (Відповідь: декоративно – прикладного)
Отже, сьогодні тема ознайомлення з
різноманітними видами декоративно –
прикладного мистецтва.
ВПРАВА « Конструктор»
Спробуйте з окремих літер потрібно викласти слова, ставлячи літери в порядку зростання чисел.
1
|
2
|
5
|
3
|
6
|
4
|
7
|
в
|
и
|
в
|
ш
|
к
|
и
|
а
|
4
|
6
|
7
|
5
|
2
|
3
|
1
|
ц
|
в
|
о
|
т
|
к
|
а
|
т
|
2
|
4
|
5
|
3
|
7
|
6
|
1
|
у
|
а
|
н
|
в
|
я
|
н
|
к
|
4
|
2
|
1
|
5
|
3
|
6
|
п
|
о
|
р
|
и
|
з
|
с
|
4
|
3
|
2
|
5
|
1
|
и
|
т
|
а
|
к
|
б
|
12
|
11
|
2
|
1
|
4
|
6
|
3
|
7
|
5
|
8
|
9
|
10
|
о
|
в
|
и
|
п
|
а
|
к
|
с
|
а
|
н
|
р
|
с
|
т
|
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ
Правильні відповіді:
(вишивка, ткацтво, кування, батик, розпис, писанкарство).
Правильні відповіді:
(вишивка, ткацтво, кування, батик, розпис, писанкарство).
Вікторина «Знавці мистецтва».
- - Які ще види декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте? Назвіть за зображеннями.
2.
3.
4.
5.
6.
ПЕРЕВІРЯЄМО !!!!
Правильні відповіді
1. Вишивка
2. Різьба по дереву
3. Писанкарство
4. Модульне оригамі
5. Кераміка
6. Килимарство
ВИВЧАЄМО НОВИЙ МАТЕРІАЛ
- Якщо поглянемо довкола, то побачимо багато різних за призначенням предметів побуту: меблі і посуд, килими й покривала, різноманітні прикраси і багато іншого.
Якщо передивитися бабусині речі, можна знайти вишитий рушник або різьблену скриньку. Предмет, якого торкалися руки художника – умільця, перетворюється на витвір декоративно – прикладного мистецтва.
- Сьогодні ви дізнаєтесь
- Сьогодні ви дізнаєтесь
Ø як називають предмети не лише корисні, а й красиво оздоблені,
Ø хто працював над їх виготовленням і як вони використовуються.
ЗАПАМ ЯТАЙТЕ!!! Словникова робота.
Декоративно – прикладне мистецтво – це створення художніх предметів побуту.
Декоративний – від слова декор –прикрашати, красивий.
Прикладний (ужитковий) – придатний для використання в побуті.
Наші пращури – слов’яни здавна займалися різними прикладними мистецтвами. Секрети створення краси передавали від покоління до покоління. Наприклад в Опішні Полтавької області традиційно займаються гончарством, а в Решитилівці – килимарством. У Вижиці Чернівецької області спеціалізуються на художній обробці дерева. У селі Петриківці Дніпропетровської області розписують дерев’яні вироби і, навіть, будинки.
У наш час предмети побуту створюють масово на заводах і фабриках.
ПОМІРКУЙТЕ!!!
- Чи мистецтво це? Хто придумує зовнішній вигляд цих предметів? ( художник – дизайнер).
Мистецтво дизайну народилося в XX ст.., із розвитком промислового виробництва.
ЗАПАМ ЯТАЙТЕ!!!!
Дизайн ( від англ.design- «проектувати, конструювати»)- вид мистецтва, проектування утилітарних виробів масового виробництва або діяльність художників із розробки зразків предметного середовища (наприклад, ландшафту).
Дизайнери створюють образ великої промислової партії товарів, майстри декоративно - ужиткового мистецтва виготовляють унікальні, неповторні речі, що часто існують в одному екземплярі і тому так високо цінуються.
Проте і дизайнери, і майстри декоративно-ужиткового мистецтва створюють і прикрашають навколо нас предметне середовище, в якому ми працюємо, відпочиваємо, живемо.
Сьогодні ми познайомимося з одним із видів декоративно-ужитковго мистецтва "ВИТИНАНКА"
Витинанка - вид українського народного декоративного мистецтва. Назва походить від слова — "витинати", тобто "вирізати". Це орнаментальні прикраси житла, ажурно або силуетно витяті ножицями, вирізані ножем з білого або кольорового паперу. У давнину такі вироби використовували для оздоблення стін, вікон, полиць, груб, печей.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕМАТЕРІАЛУ
Практична робота.
Сьогодні ми будемо знайомитися з технологією виготовлення витинанок. Наше з вами завдання – відродити і зберегти традиції стародавнього художнього промислу.
Аналіз трудового завдання.
Демонстрація зразка виробу
- Отже, діти для виготовлення нашої витинанки ми використаємо картон, кольоровий папір, клей та ножиці. Клей ми будемо наносити за допомогою пензлика і витинанку будемо виконувати в певній послідовності.
ПРИГАДАЛИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6)Під час роботі з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
ПОСЛІДОВНІСТЬ ДІЙ
1. Доберіть сюжет.
2. Підготуйте кольоровий папір та картон, гарне за кольоровим контрастом тло.
3. Складіть аркуш навпіл кольором всередину. Нанесіть малюнок на кольоровий папір залежно від осі симетрії.
4. Охайно виріжте за малюнком усі елементи композиції ( квіти, листя, стовбур тощо).
БАЖАЮ УСПІХІВ!
Немає коментарів:
Дописати коментар