9 клас ТЕЛЕБАЧЕННЯ: погляд у світ, урок № 2


Тема. Телебачення: погляд у світ Урок № 2
Мета. Продовжуємо  знайомитися з кіномистецтвом та його творами.   Ознайомитися з характерними особливостями, жанровою системою сучасного телебачення: телевізійне кіно, телесеріал, теледебати, телеміст. телереклама. Простежити мистецький вплив телереклами.  Музичні відеокліпи. Розкрити для себе  значення, актуальність проблем та специфічних засобів сучасних шоу-програм, розважальних телепрограм, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. Познайомитися з проектами українського телебачення.
Підручник «Мистецтво» 9 клас (автор Масол Л.)

ХІД УРОКУ
Доброго дня, я рада вітати вас на сьогоднішньому уроку.

 ВСТУПНА ЧАСТИНА ДО УРОКУ
  Телебачення – звичне для нас слово. Про що звичайна людина одразу ж згадує, коли чує його?
          Я думаю, що для кожного, звісно ж, свої асоціації.
Для одних телебачення – це розвага і трата вільного часу.
Для інших -  засіб отримання інформації.
Усім відомо, що слово – це зброя. Її найчастіше використовують представники ЗМІ, і не завжди  правильно журналісти сучасних телеканалів користуються цією «зброєю», як на мене.
-      -   А ви як вважаєте?
Телебачення, до якого ми звикли надто просте. З року в рік українці все більше й більше зловживають переглядом популярних телеканалів. Мова йде саме про найбільш популярні, це розважальні телепередачі, також, це музичні передачі.
 Я думаю ви зі мною будете зголні, що телебачення - це досягнення світової науки. Воно надало людям змогу знати і бачити все і всюди. Людина звикла перед телевізором відпочивати. 
                        Мистецтвознавчий матеріал
          Невід’ємною складовою сучасного телебачення є телевізійне кіно: анімаційні, неігрові та ігрові короткометражні фільми, телевізійні фільми, серіали. Ці екранні твори знімають спеціально для телебачення, а не для прокату в кінотеатрах, тому у процесі їх створення враховуються технічні можливості телемистецтва і особливості його сприймання телеглядачами.
          Оскільки телеекран значно менший від кіноекрана, телевізійне кіно відрізняється від кінофільмів меншою кількістю загальних планів, відсутністю дуже деталізованих зображень тощо.
Велику групу сучасного телевізійного кіно складають телесеріали.
Під час їх трансляції рекламні блоки вміщують у найцікавішому моменті телефільму.
Аналіз творів мистецтва. Дайте відповідь (можна не голос, а про себе)
v Яким телефільмам, зокрема серіалам, ви надаєте перевагу?
Перегляд відеоматеріалу
Роксолана (український телесеріал, фрагмент)
ЗАПИС У ЗОШИТ ВИЗНАЧЕННЯ ВІДЕОКЛІПУ. ВИДИ
(записуємо, що підкреслено)
 Відеомистецтво, що виникло наприкінці минулого століття, насправді стало поєднанням кінематографа й телебачення. З-поміж його жанрових різновидів спецефектами вирізняються відеокліпи (чи відеоролики). Їх найчастіше застосовують на телебаченні для реклами, для візуального супроводу музичних композицій (музичні відеокліпи).
ЗАПИС У ЗОШИТ ВИЗНАЧЕННЯ ТЕЛЕРЕКЛАМИ ТА ОЗНАК
Телерекламу показують на екрані в будь-який час доби — між програмами, телепередачами та кінофільмами, навіть під час прямого ефіру, що дратує глядачів.
Проте звертають увагу на рекламний відеоролик тоді, коли він має мистецькі ознаки: захоплюючий музичний чи відео-ряд, позитивні анімаційні персонажі. Існують різні варіанти створення музики до реклами: від готових творів до замовлення композитору музичного ряду. Більшість рекламних відео-роликів тяжіють до театралізації, наприклад, перевтілення акторів у вигаданих персонажів.
          Перегляд відеоматеріалу. Рекламний відеоролик
(дуже актуально, особливо в наш час)
                                       
ЗАПИС У ЗОШИТ ВИЗНАЧЕННЯ МУЗИЧНОГО ВІДЕОКЛІПУ ТА ОЗНАК
Музичні відеокліпице ілюстрація пісні. Їх створюють за всіма законами фільму: драматургії, режисури, монтажу. Режисер-постановник розповідає історію, втілює ідею завдяки миттєвим зоровим образам.
 Існують сюжетні та безсюжетні відеокліпи, мультиплікаційні, яким притаманне поєднання реального, мальованого і комп’ютерного зображень. Також інколи застосовують танцювальні композиції.
Перегляд відеоматеріалу за посиланням. Український відеокліп на пісню «Україна — це ти» (реж. М. Делієргієв)
 Відеокліп створюють з використанням сучасних цифрових технологій. Інтерпретація музики у відео-кліпі — це новий спосіб пропаганди мистецтва. Кліпи також пропагують певний стиль життя, моду, манеру поведінки.
      Українська музика стрімко прогресує, створюються відеокліпи до пісень з використанням найновіших електронних технологій.
Перегляд відеоматеріалу за посиланням.  Український відеокліп на пісню «LOOK», ONUKA (реж. Є. Філатов)
Аналіз творів мистецтва.
v Які українські музичні інструменти звучали?
v Поміркуйте, як впливає на сприймання музики перегляд відеокліпів.
v Проаналізуйте характер електронної музики з етномотивами в кліпі гурту ONUKA.
   Нині перевагу отримують розважальні телепрограми.
ЗАПИС У ЗОШИТ «Види розважальних програм та визначення» (все підкреслене в зошит)
   Вельми популярними стали ток-шоу — екранна форма розмовної журналістики, яка поєднує ознаки інтерв’ю, дискусії, діалогу. На ток-шоу до студії запрошують цікавих людей, компетентних експертів, інколи до розмови долучаються глядачі, що створює атмосферу публічності, підвищує емоційність передачі.
          Різновидами ток-шоу є телеміст — двосторонній діалог різних аудиторій або експертів з різних міст за допомогою супутникового зв’язку, а також теледебати, особливо популярні під час виборів.
Аналіз творів мистецтва
v Наведіть приклади сучасних ток-шоу.
v Які актуальні проблеми вони порушують?
 У реаліті-шоу на екрані транслюють все з реального життя. Завдяки інтерактивним засобам (телефонам, смс-повідомленням, Інтернету тощо) глядач відчуває себе причетним до екранного дійства, може впливати на перебіг подій, висловлювати свої думки, втручатись у процес вибору переможців, брати особисту участь у проекті в тій чи тій ролі.
 
 Одним зі зразків реаліті-шоу є талант-шоу. Це телепроект (цикл передач), в якому частково в запису, частково — у прямому ефірі відбувається змагання учасників-конкурсантів, які демонструють свої таланти.
     На українському телебаченні талант-шоу представлені проектами «Україна має талант», «Х-фактор», «Голос країни», «Танцюють всі», «Фабрика зірок» та ін. Вони є аналогами популярних у світі талант-шоу.


 
Ці розважальні шоу впливають, щонайперше, на емоції глядачів завдяки своїм специфічним засобам.
Перегляд відеоматеріалу за посиланням  «Україна має талант» Діти-2. Випуск 7. Вероніка Морская.
«Сходинка творчості».
 !!!!!!!!!!!Виконання творчого завдання для всіх (а не за бажанням)
"Створення і демонстрація музичного відеокліпу, буклету, постеру  тощо" Використовуючи сучасні технології, створіть музичний відеокліп,буклет, постер, тощо  до улюбленого фільму, серіалу, анімації або передачи. (канва, Microsoft PowerPoint, Microsoft Office Publisher тощо) 
Узагальнення вивченого матеріалу.
Спробуйте дати відповідь на запитання самостійно
    Поясніть значення термінів:
v «телеміст»,
v «теледебати»,
v «ток-шоу»,
v  «реаліті-шоу»,
v Які спецефекти застосовують під час шоу?
v У чому, на вашу думку, секрет їхньої популярності?
v Подумайте, який  вплив має телереклами на телеглядача.
ВИСНОВОК    Отже, телебачення — це розмаїття каналів, телепрограм і телепередач, які створюють за особливими законами екранних мистецтв. Своїми специфічними художніми засобами воно впливає на наші думки і почуття, сприяє формуванню життєвих, зокрема і мистецьких орієнтацій.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВСІХ
1)Проведіть опитування серед своїх рідних, які з вами вдома, можна по телефону з іншими і на його основі створіть рейтинг телепередач - за бажанням
(запишить рейтинг в зошит. Можна створити ТОП-5)
2) Опрацювати конспект - обов'язково
3) Творча робота - Створення і демонстрація музичного відекліпу, буклету, постеру тощо (на вибір), використовуючи сучасні технології (канва, Microsoft PowerPoint, Microsoft Office Publisher тощо) - обов'язково


Чекаю ваші роботи 

Немає коментарів:

Дописати коментар