6 клас ІНКЛЮЗІЯ ОТМ



Доброго дня, я рада вітати вас на нашому уроку.
Образотворче мистецтво – це один із видів мистецтва, що супроводжує людину у продовж усього життя, забарвлює його різнобарвними тонами, додає наснаги, витримки...
            Уміймо бачити і дарувати красу! Учімося створювати її! І тоді світ неодмінно стане привабливішим, привітнішим та досконалішим...
Сьогодні дуже багато цікавих, незвичайних технік образотворчого мистецтва. І сьогодні ми познайомимося з однією такою технікою «Малювання трубочкою»

     Давайте разом розглянемо зразки робіт в цій техніки








ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ

«Як малювати трубочкою. Кляксографія Нетрадиційна техніка малювання»
за посиланням


Спробуйте поринути в світ фантазії та уяви, та створити свій шедевр в цій новій незвичній техніки.
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ


ТЕМА 4
 Тема. Тематичний натюрморт в техніці аплікація «Чарівний світ речей».
Мета: закріплюємо знання, уміння й навички з композиції при виконанні аплікації натюрморту, вчити створювати виразний художній образ засобами аплікації, послідовно та свідомо виконувати роботу, спадщини, інтерес до образотворчої діяльності.
ХІД УРОКУ
Сьогодні ми з вами будемо творчо працювати, застосовувати на практиці знання, які отримали раніше.
На сьогоднішньому уроці ми знову звертаємось до дуже цікавого жанру образотворчого мистецтва – натюрморту.
ПРИГАДУЄМО РАЗОМНатюрморт – це зображення так званої «мертвої натури»: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, дичини, тощо.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРАЛУ 
ЗА ПОСИЛАННЯМ
 "Натюрморт"

-         
    Пригайдайте, що таке аплікація? (відповідь: аплікація (від латин. – накладаю) – виготовлення художніх зображень накладанням (нашиванням) чи наклеюванням на папір (тканину) різнокольорових шматочків паперу (матерії).
Підведемо підсумок. Ми з вами вже знаємо і вміємо створювати натюрморт, знаємо і вміємо робити аплякаці.
Отже, сьогодні на уроці ви створите декоративний тематичний натюрморт в техніці аплікація.
Пояснення практичного завдання.
Перед тим, як ви будете творчо працювати, пропонує повторити основні правила та прийоми композиції:
формат і величина композиції;
-                  рівновага;
-                 ритм;
-                  композиційний центр.
Матеріали та інструменти:
Аркуш картону формату А-4, кольоровий папір, графітний олівець, гумка, клейонка, клей, ножиці.
Послідовність виконання завдання:
-         - вирізати основний та другорядні силуети предметів враховуючи масштаб;
-    -  розташувати на заданому форматі (це буде картон А4) згідно вимогам композиції;
-    -  приклеїти на формат;
-    - доповнити дрібними декоративними елементами.
!!!!!! Під час роботи звертаю увагу на контрастність, щоб колір основи і основні та другорядні елементи не злівалися.
НА ДОПОМОГУ УЧНЮ!!! ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ

Самостійна практична робота учнів. ТЕХНІКА ТБ
!!!!!! Кожний згадав Інструктаж з техніки безпеки, і під час виконання роботи її дотримувався
Оцінювання робіт за критеріями: відповідність змісту композиції певній темі, композиційне рішення, кольорове рішення, охайність виконання, оригінальність.
УЗАГАЛЬНЕННЯ. Спробуйте дати відповідь:
-         Які правила та прийоми композиції ви використовували в своїй роботі?
-         Ви створювали реалістичний чи декоративний натюрморт?
-         Чи можемо ми використати тематичний натюрморт для оздоблення певного помешканняЯкого?
ЗАВДАННЯ
1.Спостерігати за розмаїттям речей та предметів навколо нас, поміркувати над темами оригінальних тематичних натюрмортів.
2. Виконати роботу, зробити фото і надіслати мені по вайберу до 

ТЕМА 3

ТЕМА:  НАТЮРМОРТ  як жанр мистецтва.
 Композиційна побудова декоративного натюрморту
МЕТАознайомитися з побудовою декоративного натюрморту у спрямувати діяльність композиційно правильно виконувати композиції з попередньою прорисовкою олівцем. Поглибити знання про виражальні засоби живопису. Розвивати поняття про теплу і холодну гаму кольорів.
ХІД УРОКУ
Доброго дня діти!
Я вам бажаю бути на сьогоднішньому нашому уроку -  старанними, уважними та творчими.
Тепер усміхніться і ми починаємо.
ТЕСТ 
Повторення знань образотворчого мистецтва за посиланням
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над: Композиційною побудовою декоративного натюрморту.
ПРОЧИТАЙТЕ ВІРШ ПРО НАТЮРМОРТ
Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі.
Або морсик у кувшині,
Чи троянду в кришталі.
Може бронзова – це ваза,
Або груша, або торт,
Або всі предмети зразу,
Знайте це є…… натюрморт.
Отже, діти познайомимося з одним із жанрів мистецтва - натюрмортом
Натюрморт – це зображення так званої «мертвої» натури: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, дичини тощо. 
Незважаючи на невигадливі сюжети, натюрморт залишається для художників невичерпною скарбницею вражень, розмаїття кольорів і форм.
У створенні натюрморту важливе значення має як його композиційна побудова, так і гармонійне поєднання кольорів – колорит. 
Особливістю композиції натюрмортів, виконаних у колориті, є встановлення рівноваги – гармонійного розміщення предметів, які відрізняються розмірами та формами.
Колорит — система співвідношення кольорових тонів, що утворюють певну єдність.
Головною особливістю натюрморту є те, що за допомогою неживих речей художник відображає певне бачення фрагментів матеріального світу. Таким чи­ном, художник ніби вселяє у мертві предмети нове життя. 
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ ЗА ПОСИЛАННЯМ

Придивіться уважніше до відомих творів цього жанру і ви помітите, що більшість із них містить інфор­мацію не тільки про речі, але й про епоху, побут, звички їх володарів. Предметом зображення є квіти, плоди, дичина, їжа, посуд, меблі, одяг, особисті речі.
РИС.




Повторення гами кольорів.
Теплі - кольори, які в своїй основі містять ту чи іншу кількість жовтого і червоного.
Холодні - голубі, сині, зелені, та ін.
Споглядання картини. Найвідоміший натюрморт є картина Вінсента ван Гога «Соняшники» 

ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ!
А тепер давайте відпочинемо. Прослузайте музичну композицію А.Вівальді "ВЕСНА" за посиланням.
- Що ви побачили прослуховуючи цей музичний твір?
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ.
1.Правильно розмістити папір, альбом;
2. Виконайте роботу згідно послідовності.
3. Намітьте олівцем контури предметів







4.В правильно обраній вами кольоровій гамі, завершіть натюрморт.




5. Виконайте контур в ескізі

6. Виконуючи ескіз, подбайте про рівновагу в композиції, узгодьте між собою розміри та форми предметів, їх взаємне розташування.
ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП В УРОКУ
Отже: Що таке натюрморт? ваша відповідь
Які кольори належать до холодних? ваша відповідь
Які кольори відносять до теплих? ваша відповідь
Що є головною особливістю натюрморту? ваша відповідь

ЗАВДАННЯ:
1. Поспостерігати за красою весняного ранку.( Обов*язкове)
2. Прослухати музичні твори про весну (За бажанням)





ТЕМА:  СТВОРЕННЯ СЮЖЕТНОЇ КОМПОЗИЦІЇ ТЕХНІКОЮ «ВИТИНАНКА» (заліковна робота)

МЕТА: продовжувати знайомство з видом декоративно-ужиткового мистецтва витинанка, вчитися виготовляти витинанки; удосконалювати свої вміння роботи з інструментами та матеріалом
Термін виконання роботи: 2 урока

ХІД УРОКУ:
Продовжуємо знайомство з чарівним світом ВИТИНАНОК
Мені дуже подобається вислів: «Минуле визначає сучасне». І дійсно, щоб створити щось нове своїми руками, на уроках образотворчого мистецтва ми постійно звертаємося до спадщини нашого українського народу.
Українські народні витинанки – яскравий, своєрідний вид народної декоративної творчості, що має глибокі й багаті традиції.
Перші паперові прикраси виникли в Китаї після виникнення паперу. З часом витинанка стала дуже популярною в українському селі, бо була доступнішою ніж живописне оформлення осель.
У хатах нею прикрашали підвіконня, рами під образи, полички, скрині тощо. Вся ця краса досягалася за допомогою білого чи кольорового аркуша складеного кілька разів, ножиць та уяви.

         За технологічними особливостями витинанки поділяються на ажурні, силуетні, одинарні та складні. Залежно від призначення витинанки мають різну форму: квадратну, круглу й овальну, прямокутну або навіть п’ятикутну та шестикутну.
Люди які робили витинанки постійно черпали натхнення для своїх творів із світу природи, зображуючи квіти, дерева рослини у стилізований спосіб.


Завдання:  Повторимо правила техніки безпеки у поводженні з ножицями та зробимо СЮЖЕТНУ КОМПОЗИЦІЮ

                           Правила користування ножицями.
1. Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно. 
2. На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край стола. 
3. Не тримай ножиці вістрями догори. 
4. Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед. 
6. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

ПРАКТИЧНА РОБОТА.
Виконувати практичну роботу ви будете на форматі А3 
(заліковна робота)
Послідовність виконання роботи:
1. Продумайте ідеї та варіанти вашої композиції (пам’ятайте, що це композиція, вона може складатися з кільком різних елементів) Ви можете переглянути різні ідеї та варіанти в мережі Інтернет.

2. Доберіть інструменти та матеріали
3. Переводимо всі необхідні елементи композиції на кольоровий папір та вирізаємо

4. Розміщуємо на форматі А3, залежно від ідеї

5. Приклеїти всі елементи на формат
6. Оформити роботу

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ЗРАЗКИ















 Думаю у вас вийшла гарна картина!
Нагадую, що всі роботи ви приносите після закінчення карантину

Підсумок уроку . Спробуйте дати відповідь на запитання (усно)

1. Витинанка це - _____________________________________________.

2. У якій країні виникли перші паперові прикраси? _____________ .

3. Як поділяються витинанки за технологічними та художніми особливостями?

Завдання  Прочитай та розкажи, про що дізнався батькам та друзям.
                           Легенда про появу витинанок в Україні.

   Колись у давнину, в одному українському селі, ввечері: сиділа під хатою дівчина і мріяла про свого нареченого, який давно пішов у далеку країну і не повертався. Раптом затріпотів біля неї голуб і сів на коліна. Дівчина не сполохалася, бо то був їхній голуб. Він прилетів здалеку. Його брав із собою хлопець – коханої дівчини. Приніс голуб на клаптику паперу звісточку. Вона сповіщала, що хлопець живий-здоровий і незабаром повернеться у село. Дівчина довго думала: «Яку б це відповідь дати?». Потім зайшла до хати, взяла ножиці та папір і почала витинати узор. І як розгорнула папір, то побачила гарну-прегарну витинанку. Вона і незчулася, як це в неї просто вийшло. Прив’язала витинанку-звісточку до голуба, і він поніс її в далекий край коханому. Коли ж наречений повертався додому, він мав цю витинанку із собою, і як заходив у село, то всім показував її. Люди дивувалися чарівному узору. І там, де хлопець проходив, всі почали витинати таку ж красу. Так в Україні з’явилися витинанки. 

Ти виконав всі завдання?
Відпочинь. Не сиди за комп’ютером довго, це шкодить здоров’ю!
До зустрічі!





Тема заняття – витинальні композиції - 

«Дерево життя» («Вазон»)

ВСТУП.
Сьогодні ми продовжимо знайомство з видом декоративно-ужитково мистецтва- ВИТИНАНКА. І  не тільки  створювати витинанку, а і розуміти її символічну мову.

ЗНАЙОМСТВО З НАВЧАЛЬНИМ МАТЕРІАЛОМ
Ми часто зустрічаємо речі, прикрашені орнаментальними мотивами. Ці візерунки — мова символів наших далеких предків, їхня абетка, в якій кожна лінія, кожна геометрична фігура має змістовне значення: сніжинка в орнаменті символізує зиму, квітка — весну, ягода — літо. За свою багатовікову історію людство накопичило чимало загальноприйнятих емблем: бджола символізує працьовитість, підкова — щастя, якір — надію, дзеркало — правду, ліра — музику, лев — могутність, меч — правосуддя, крила — рух тощо. За допомогою символів науковці дізнаються, як жили люди багато століть тому.

  У рослинних орнаментальних мотивах можна побачити коло, квадрат або ромб, поділені на чотири частини, у кожній з яких є крапка — зерно. Такий елемент символізує поле, засіяне зерном. 
Спіраль символізує зародження нового життя і вічний рух. «Закруток» — знак рослинності. 
Хвиляста лінія навколо вінця керамічного виробу символізує побажання: «Щоб посуд був завжди наповнений по вінця».

Більш складним і найбільш: яскравим символом у народному декоративному мистецтві є «Дерево життя», «Вазон». Цей символ можна побачити на різних виробах декоративного мистецтва: у вишивці, різьбленні, витинанках, на писанках.
   На минулому уроку ми з вами створювали разом композицію витинанку «Дерево життя». Сьогодні продовжимо і вам необхідно створити свою власну композицію «ДЕРЕВО ЖИТТЯ»
Наприклад


Практична робота
 ПРИГАДАЛИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
Правила користування ножицями
  1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
 2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край. 
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
  4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
 5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
 6)Під час роботі з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання. 
Правила користування клеєм 
1)    Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2)    При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
 3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
 4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Виконання композиції «Дерева життя», «Вазон»
А зараз кожен з вас виготовить своє «Дерево життя», і потім після закінчення карантину розповість нам про свій рід, дібравши форму, колір, відповідні символічні елементи.
Етапи виконання роботи. 
Здебільшого виготовлення витинанки будується на використанні симетрії.
Ви виконаєте декоративну композицію з однією (дзеркальною) віссю симетрії, елементами якої можуть бути рослини і птахи.
1. Склади аркуш паперу навпіл.
 2. 3 одного боку, починаючи від осі симетрії, олівцем легенько позначте контури  малюнка без деталей.
 3. Спочатку виріж основний силует та ажурні прорізи в ньому, потім — другорядні елементи.
4. Підібравши гармонійні кольори наклейте витинанку на тло.

ЗВЕРТАЮ УВАГУРоботу виконуємо  на окремому паперу (картон А4)

ЗРАЗКИ

Бажаю успіхів!

 Після закінчення карантину ви приносите 

готову роботу на окремому форматі


Немає коментарів:

Дописати коментар