6 клас ТЕМА: Історичний жанр. Козак Мамай - мистецтво



  Тема уроку: ІСТОРИЧНИЙ ЖАНР
  ЩО НЕОБХІДНО ДО УРОКУ: Альбом, кольоровий папір , ножиці, клей або кольорові олівці або акварель, стаканчик, пласкі пезлі.

ХІД УРОКУ
- Доброго дня, діти! Я рада черговій зустрічі з вами. Чи у кожного з вас сьогодні чудовий настрій? Я думаю, що так.
Ми продовжуємо наше знайомство з жанрами мистецтва  і сьогодні звернемося до історичного жанру та його різновидів.
Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру.
Отже, сьогодні ми поговоримо про  історичний жанр.
Сьогодні ми познайомимось з народною картиною «Козак Мамай»

ЗНАЙОМСТВО З НОВИМ МАТЕРАІЛОМ
ЗАПАМ*ЯТАЙТЕ!!! Історичний жанродин з основних жанрів образотворчого мистецтва, присвячений історичним подіям та історичним діячам, соціально значущим явищам в історії суспільства.
Основні види творів історичного жанру:
— історичні картини;
— розписи;
— рельєфи і кругла скульптура;
— станкова графіка.
Історичний жанр часто переплітається з іншими жанрами:
— побутовим (історико-побутові зображення);
— портретом (зображення діячів минулого);
— пейзажем (історичний пейзаж);
ДЕЩО З ІСТРІЇ «Історична довідка»
          У багатовіковій історії  нашої країни цей загадковий образ козака Мамая  виявився духовним символом українців.
Дослідники вважають, що Мамай — половецько-татарське ім'я; відомо, що мамаями називали давніх ідолів, яких встановлювали на вершинах курганів.  Картини "Козака Мамая"  нагадували ікони і  їх у ХVІІІ— ХІХ ст.. можна було побачити у кожній хаті. Зображували "Козака Мамая" на полотнах і стінах хат, на дверях і віконницях, на скринях, кахляних грубах і липових колодах вуликів. Очевидно, зображення козака виконувало роль оберегу селянського помешкання.  
   Козак у думах і помислах українців уособлював народ­ну силу духу, незламність волі в святій боротьбі з поневолюва­чами. 
    Може видатися дивним, що народного героя, козака-воїна, зображували не в запеклій сутичці з ворогом, а в мить перепочинку, таким собі умиротвореним і замріяним. Однак саме в цьому зовнішньому спокої і криються глибокі душевні переживання козака, його внутрішня духовна міць. Уже чи­мало років він не розлучається зі своєю шаблею, боронячи батьківський край від заклятих ворогів. 
Коли ж випадає вільна хвилина, сідає під дубом, кладе осторонь зброю і одній лише бандурі, “ подрузі вірній ”, довіряє тужливі думи.

САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Народна картина складається з елементів – символів.
-        Як ви гадаєте яких?
-         Це козак, дуб, кінь, кобза-бандура.
 Виконати роботу в улюбленій вам техниці. Це може бути:
1. Зобразити у графічній -  техніці або
2. Зобразити у  техніці   - витинанки або
3. Зобразити у техніці  - живопис



 



САМОСТІЙНА ТВОРЧА РОБОТА УЧНІВ
Намалювати свою інтерпретацію картини “Козак Мамай” 





ЗАВДАННЯ
Виконати завдання в альбомі.
Чекаю ваші  роботи



Немає коментарів:

Дописати коментар