Тема уроку: ІСТОРИЧНИЙ ЖАНР
ЩО НЕОБХІДНО ДО УРОКУ: Альбом,
кольоровий папір , ножиці, клей або кольорові олівці або акварель, стаканчик,
пласкі пезлі.
ХІД УРОКУ
- Доброго дня, діти! Я рада
черговій зустрічі з вами. Чи у кожного з вас сьогодні чудовий настрій? Я думаю,
що так.
Ми
продовжуємо наше знайомство з жанрами мистецтва і сьогодні звернемося до історичного жанру та його різновидів.
Якщо художник прагне зобразити певні події в історії
людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається
до історичного жанру.
Отже, сьогодні ми
поговоримо про історичний жанр.
Сьогодні ми познайомимось
з народною картиною «Козак Мамай»
ЗНАЙОМСТВО З НОВИМ МАТЕРАІЛОМ
ЗАПАМ*ЯТАЙТЕ!!! Історичний жанр — один з основних жанрів
образотворчого мистецтва, присвячений історичним подіям та історичним діячам,
соціально значущим явищам в історії суспільства.
Основні види творів історичного
жанру:
— історичні картини;
— розписи;
— рельєфи і кругла скульптура;
— станкова графіка.
Історичний жанр часто переплітається з іншими жанрами:
— побутовим (історико-побутові
зображення);
— портретом (зображення діячів
минулого);
— пейзажем (історичний пейзаж);
ДЕЩО З ІСТРІЇ «Історична
довідка»
У багатовіковій історії нашої країни цей загадковий образ козака Мамая виявився духовним символом українців.
Дослідники вважають, що Мамай —
половецько-татарське ім'я; відомо, що мамаями називали давніх ідолів, яких
встановлювали на вершинах курганів. Картини
"Козака Мамая" нагадували
ікони і їх у ХVІІІ— ХІХ ст.. можна було
побачити у кожній хаті. Зображували "Козака Мамая" на
полотнах і стінах хат, на дверях і віконницях, на скринях, кахляних грубах і
липових колодах вуликів. Очевидно, зображення козака виконувало роль
оберегу селянського помешкання.
Козак у думах і
помислах українців уособлював народну силу духу, незламність волі в святій
боротьбі з поневолювачами.
Може видатися дивним, що народного героя, козака-воїна,
зображували не в запеклій сутичці з ворогом, а в мить перепочинку, таким собі
умиротвореним і замріяним. Однак саме в цьому зовнішньому спокої і криються
глибокі душевні переживання козака, його внутрішня духовна міць. Уже чимало
років він не розлучається зі своєю шаблею, боронячи батьківський край від
заклятих ворогів.
Коли ж випадає вільна хвилина, сідає під дубом, кладе осторонь зброю і одній лише бандурі, “ подрузі вірній ”, довіряє тужливі думи.
Коли ж випадає вільна хвилина, сідає під дубом, кладе осторонь зброю і одній лише бандурі, “ подрузі вірній ”, довіряє тужливі думи.
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА
ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Народна картина складається з елементів – символів.
-
Як ви гадаєте яких?
-
Це козак, дуб, кінь,
кобза-бандура.
Виконати
роботу в улюбленій вам техниці. Це може бути:
1. Зобразити у графічній - техніці або
2. Зобразити у техніці - витинанки або
3. Зобразити у техніці - живопис
САМОСТІЙНА ТВОРЧА РОБОТА УЧНІВ
Намалювати
свою інтерпретацію картини “Козак
Мамай”
ЗАВДАННЯ
Виконати завдання в альбомі.
Чекаю ваші роботи
Немає коментарів:
Дописати коментар